Wat wil je weten?

Assortiment

Kan ik hulp krijgen bij het kiezen van de juiste kas?
Onze online keuzehulp helpt je aan de hand van een aantal vragen op weg. Je koopt je kas vervolgens online bij een dealer in de buurt. Meer advies nodig? Dan kan een lokale dealer je verder helpen.
Kan ik de kas die ik op het oog heb in het echt zien?
Bij onze dealers kun je veel van de modellen bekijken. Het assortiment is heel groot, dus het is helaas niet mogelijk om iedere kas te bekijken.

Bestellen

Kan ik rechtstreeks bij Royal Well bestellen?
Je kunt service-onderdelen rechtstreeks bij ons bestellen via deze link. Andere bestellingen kun je doen via een dealer, een verkooppunt in je buurt of een online webshop.

Levering

Wat is de levertijd?
De levertijd hangt af van het product dat je kiest.

Royal Well artikelen liggen bij ons in het magazijn.

De accessoires en broeikassen worden binnen 3-5 werkdagen geleverd met de pakketdienst.

De kweekkasten, muurkassen en tuinkassen komen ook met 3-5 dagen naar jou toe, alleen met groter vervoer in de vorm van een vrachtwagen.

De Halls & Juliana producten hebben een wat langere levertijd en komen binnen 6-8 weken jouw kant op.

Hoe word ik op de hoogte gehouden van de levering?
Er wordt voor kassen per e-mail een leverafspraak gemaakt. Overige producten worden zonder afspraak zo snel mogelijk verzonden naar het opgegeven adres.
Hoe wordt een kas geleverd?
Royal Well werkt met verschillende transporteurs en vervoerders. Op die manier zijn wij in staat om uw bestelling zo snel mogelijk en op de juiste wijze te vervoeren. De transporteur heeft ook te maken met de grootte van de bestelde kas. Kleine accessoires worden per pakketpost verstuurd.
Kan ik mijn kas ook bij een moestuincomplex of vakantieadres laten bezorgen?
Ja, dat kan. Een goede toegang is dan wel belangrijk. De kassen worden namelijk altijd met een grote vrachtauto geleverd. Voor (vakantie)parken geldt dat de chauffeur niet voorbij de slagboom mag, en daarom ook vlakbij de slagboom de goederen zal lossen. Houd er wel rekening mee dat een glaskist zwaar is en met zorg verplaatst moet worden.

Service en garantie

Welke garanties heb ik op onderdelen?
Bij tuinkassen, muurkassen, tuinkamers en priëlen krijg je bij schade die is ontstaan onder normale weersomstandigheden en bij een correcte montage volgens de (fabrieks)instructies, 12 jaar garantie op onderdelen van de constructie waarbij de schade is ontstaan door productie- en/of constructiefouten. Dit geldt alleen voor de onderdelen en niet voor de montage. Deze garantie vervalt als de kas niet geplaatst is op een fundering geadviseerd en/of geleverd door Royal Well. Alle Cederhouten tuin- en muurkassen die vrij zijn van grondcontact hebben 10 jaar garantie tegen houtrot.

Op bewegende onderdelen van tuinkassen, muurkassen, tuinkamers en priëlen zoals bijvoorbeeld deurwielen, deurrubber, scharnieren etc. heb je een aflopende garantie van 1 jaar. De constructies van tunnelkassen, folietunnels, foliekassen, broeikassen en accessoires hebben een garantie 2 jaar.

Op de UV-bestendigheid van het tunnelfolie en schermgaas heb je 3 jaar aflopende garantie. Deze geldt alleen als het folie of gaas juist is aangebracht. Loszittend gaas en folie kan als zeil werken en door de beweging bij harde wind tegen de spanten schuren. Dit kan de oorzaak zijn tot een vroegtijdige vervanging en valt hiermee buiten de garantie. Deze aflopende garantie is op basis van afschrijving. Voorbeeld: na 1 1/2 jaar vergoeden wij 50% op de aankoop van een nieuwe folie of gaas.

Om in aanmerking te komen voor de garantieregelingen van Royal Well, geldt de voorwaarde dat je een geldig aankoopbewijs moet hebben.

Het recht op garantie/reclamatie vervalt als de aangegeven gebruiksaanwijzingen niet of niet naar behoren zijn opgevolgd, de geleverde goederen niet goed zijn behandeld c.q. gebruikt of het gebruik van de geleverde goederen niet in overeenstemming is met de wettelijke voorschriften of de gebruiksvoorschriften.

Ik wil mijn bestelling retourneren, hoe werkt dit?
Dat kan binnen 14 dagen na de zending. De voorwaarden verschillen per dealer. We behandelen alleen retouropdrachten die ons via het verkooppunt bereiken. Producten moeten altijd ongebruikt en in de originele verpakking teruggestuurd worden.
Hoe wordt mijn garantieaanvraag afgehandeld?
We leveren onder garantie vervangende onderdelen of een heel nieuw product. We bekijken per situatie wat de beste oplossing is.
Welke garantie heb ik op de montage?
Op de montage uitgevoerd door een door Royal Well aanbevolen externe monteur krijg je geen garantie. Je wordt voor de montage geïnformeerd over de montagevoorwaarden van de betreffende monteur. De monteur bouwt de kas op volgens de fabrieksinstructies en zorgt voor oplevering. Jij ondertekent na montage de werkbon voor akkoord en geeft hiermee aan dat de kas volledig en naar tevredenheid is gemonteerd.
Heb ik garantie op de aanschaf van een kas?
Royal Well biedt op alle kassen garantie. De periode van garantie verschilt van (een wettelijke) 1 jaar tot 12 jaar op fouten in constructie. Op glaswerk wordt geen garantie gegeven. Breuk van glas moet gemeld worden op het moment van leveren, maar maximaal binnen 2 weken na levering. Daarna vervalt het automatische recht op levering van herstelglas onder garantie.
Wat betekent 'garantie op basis van afschrijving'?
In dat geval krijg je een deel van de claim vergoed onder garantie. Dit kan van toepassing zijn bij folie gebruikt bij folietunnels. De totaalduur van de garantie op basis van afschrijving is 3 jaar. Voldoet het product na 1,5 jaar niet meer? Dan vergoeden we de helft.

Heb je een andere vraag?

Voor advies, offertes of andere vragen kun je contact opnemen via onderstaand formulier. 

Volledige naam(Vereist)